Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez
Dział Świadczeń Rodzinnych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbuszowej,ul. Obrońców Pokoju 21a pok. 12
(I piętro)  tel. 17 740 79 18

 

Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną takich banków, jak: Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Credit Agricole Bank Polska SA, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze.

Możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, natomiast Bank Zachodni WBK włączy się w akcję informacyjną o programie “Dobry Start” i będzie zachęcać do złożenia wniosku korzystając z Profilu zaufanego.

 

Od 1 sierpnia wnioski można złożyć także drogą tradycyjną (papierową).

Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

 

We wszystkich województwach uruchomiono specjalne numery kontaktowe, za pośrednictwem których można uzyskać informacje dotyczące świadczenia dobry start. Mogą z nich skorzystać rodzice i opiekunowie zainteresowani świadczeniem, ale także pracownicy samorządów.

Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora.

W województwie podkarpackim można dzwonić na numery:

- 17 86 71 314, 
- 17 86 71 332
 



Do pobrania:

    Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia Dobry Start

    Załącznik do wniosku (dla rodzin wielodzietnych)



Podstawy Prawne

    Uchwała Nr 80 Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. poz. 514

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. poz. 1061

 

Więcej informacji można uzyskać na stronie Ministerstwa    https://www.mpips.gov.pl/DobryStart