Na Twoim terenie funkcjonują instytucje udzielające NIEODPŁATNEJ pomocy
osobom doznającym przemocy domowej:

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbuszowej – M-G OPS

ul. Obrońców Pokoju 21 a,
ul. Ruczki 3
36-100 Kolbuszowa
tel. 17 2271 133 (pon. w godz. 8.00-16.00, wt.-pt. godz. 7.30-15.30)
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Forma pomocy:


- wszczęcie procedury „Niebieskie Karty”;
- pomoc w sprawach socjalnych i prawnych, w tym poradnictwo socjalne, rodzinne, psychologiczne;
- pomoc w udzieleniu schronienia osobom doznającym przemocy;
- wsparcie finansowe i rzeczowe;
- uruchomienie interwencji kryzysowej;
- konsultacje psychologiczne (dyżur psychologa w każdą środę od 12.30 do 17.30, tel. 17 22 71 133 wew. 105)

Komenda Powiatowa Policji w Kolbuszowej - KKP

ul. Plac Wolności 1
36-100 Kolbuszowa
tel.  47 8221 310 (całodobowo)

Forma pomocy:

Do zadań funkcjonariuszy policji należy:
- zapewnienie doraźnej opieki osobom doznającym przemocy;
- zatrzymanie osoby stosującej przemoc, jeśli stanowi on zagrożenie dla zdrowia i życia innych osób;
- przyjmowanie zgłoszeń i podejmowanie interwencji.

W czasie interwencji policji masz prawo do:
- wszczęcie procedury „Niebieskie Karty”;
- uzyskania doraźnego bezpieczeństwa;
- informacji gdzie możesz uzyskać pomoc;
- w przypadku zagrożenia zdrowia i życia, izolowanie sprawcy poprzez areszt lub prawo nakazu natychmiastowego opuszczenia wspólnie zajmowanego mieszkania lub zakaz zbliżania się do mieszkania i Twojego bezpośredniego otoczenia;
- podjęcie działań prewencyjnych wobec sprawcy;
- wszczęcia postępowania w sprawie.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kolbuszowej - PCPR

ul. 11-go Listopada 10
36-100 Kolbuszowa
tel.  17 7445 759 (pon. w godz. 8.00-16.00, wt. – pt. w godz. 7.30-15.30)

W sytuacjach kryzysowych, po za godzinami urzędowania telefon interwencyjny: 691 162 010

Forma pomocy:


- wszczęcie procedury „Niebieskie Karty”;
- pomoc w zakresie prawnym, socjalnym, terapeutycznym, w tym udzielenie konsultacji psychologicznych;
- spotkania małżeńskie;
- udział w grupie wsparcia dla osób doznających przemocy;
- udzielenie poradnictwa rodzinnego;
- krótkoterminowa terapia kryzysowa;
- umieszczenie w hostelu Ośrodka Interwencji Kryzysowej.

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - GKRPA

ul. Obrońców Pokoju 21 a
36-100 Kolbuszowa
tel. 17 2271 333 wew. 348

Forma pomocy:


- wszczęcie procedury „Niebieskie Karty”;
- jeżeli przemocy w Twoim domu towarzyszy picie alkoholu, możesz zwrócić się do GKRPA z wnioskiem o skierowanie osoby stosującej przemoc na leczenie odwykowe lub uzyskać inną pomoc związaną z nadużywaniem alkoholu przez osobę stosującą przemoc;
- udzielenie informacji na temat możliwości uzyskania pomocy w środowisku lokalnym;
- w każdy wtorek w godz. 15.30-17.30 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej w pok. nr 1 - dyżurują członkowie GKRPA, w razie potrzeby udzielają pomocy oraz wsparcia osobom potrzebującym (tj. osobom nadużywającym alkoholu i ich najbliższym). tel. w godzinach dyżuru 17 2271 333 wew. 155

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej -SP ZOZ

1. Lekarz pierwszego kontaktu
2. Ambulatorium Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej – POZ
3. Izba Przyjęć
ul. Grunwaldzka 4,
36-100 Kolbuszowa

CENTRALA TELEFONICZNA
• 17 2271 222
• 17 2271 322
• 17 7445 513
• 17 7445 515

Forma pomocy:

wszczęcie procedury „Niebieskie Karty”;
możesz spytać o adresy specjalistycznych poradni lekarskich;
udzielanie pierwszej pomocy medycznej, chirurgicznej;
możesz poprosić o wystawienie zaświadczenia lekarskiego o doznanych obrażeniach.

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kolbuszowej - PPP

ul. 11-go Listopada 10,
36-100 Kolbuszowa
tel. 17 2271 156

Forma pomocy:

indywidualna pomoc psychologiczno-pedagogiczna w sprawach dotyczących dzieci, młodzieży i ich rodzin;
cykliczne warsztaty edukacyjne dla rodziców;
interwencje kryzysowe i mediacje.


Placówki oświatowe w tym: szkolne i przedszkolne na terenie Gminy Kolbuszowa

Forma pomocy:

wszczęcie procedury „Niebieskie Karty”;
rozmowa z wychowawcą, pedagogiem;
objęcie dziecka pomocą psychologiczną/pedagogiczną;
porady i konsultacje dla rodziców.

Prokuratura Rejonowa w Kolbuszowej

ul. Tyszkiewiczów 4,
36-100 Kolbuszowa
tel. 15 8668 192

 Prokuratura jest organem państwowym do ścigania przestępstw, możesz tam złożyć:

zawiadomienie  o  przestępstwie  znęcania  się popełnionym  na  Twoją  szkodę  lub  na  szkodę  Twoich  bliskich;
poprosić o udzielenie podstawowej informacji prawnej;
złożyć wniosek o zastosowanie środków zapobiegawczych (nakazu eksmisji lub zakazu zbliżania się);
wniosek ws. obowiązku leczenia odwykowego.

Sąd Rejonowy w Kolbuszowej

III Wydział Rodzinny i Nieletnich

ul. Tyszkiewiczów 4,
36-100 Kolbuszowa
tel. 17 2277 200 wew. 240

Forma pomocy:

Możesz tam złożyć pozew w sprawach rodzinnych lub wniosek dotyczący spraw opiekuńczych Twoich dzieci.

Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie - ZI

ul. Obrońców Pokoju 21a,
36-100 Kolbuszowa
ul. Ruczki 3,
36-100 Kolbuszowa
tel. 17 2271 133 wew. 104 (pon. w godz. 8.00 -16.00, wt. – pt. godz. 7.30-15.30)

Forma pomocy:

- koordynowanie działań różnych instytucji;
- wszczęcie procedury „Niebieskie Karty”;
- monitorowanie procedury „Niebieskie Karty”;
- wnioski do Sądu, do Prokuratury;
- kierowanie osoby stosującej przemoc domową do uczestnictwa w programie korekcyjno-edukacyjnym dla osób stosujących przemoc domową lub programie psychologiczno-terapeutycznym dla osób stosujących przemoc domową.

Podkarpacki Ośrodek Wsparcia

ul. Leszczyńskiego 3
Rzeszów
tel. 605 289 682

Pomoc adresowana jest do osób i rodzin z województwa Podkarpackiego. Osoby przyjmowane są po osobistym lub telefonicznym umówieniu się.

Uzyskasz nieodpłatnie:
- pomoc prawną;
- pomoc psychologiczną;
- uczestnictwo w grupach wsparcia;
- informację o innych formach wsparcia i pomocy udzielanych przez instytucje, działające w systemie pomagania.

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia

Infolinia bezpłatna – 0 801 12 00 02

www.niebieskalinia.info

Forma pomocy:

telefoniczna porada prawna, psychologiczna w zależności od indywidualnych potrzeb;
udzielanie informacji o miejscach pomocy w Twojej najbliższej okolicy;
udzielanie informacji świadkom przemocy;
podejmuje interwencje   poprzez   bezpośredni   kontakt z instytucjami działającymi w Twojej gminie.

Okręgowy Ośrodek Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w Tarnobrzegu
Aleja Niepodległości 9,
39-400 Tarnobrzeg;
tel. 530-100-610, (koordynator) 530 100 330,
Godziny przyjęć: poniedziałek– 8.00-15.00, wtorek – 8.00-15.00, środa – 13.00-20.00, czwartek– 8.00-15.00, piątek – 8.00-15.00, sobota – 8.00-13.00,

1) Lokalny Punkt Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w Kolbuszowej
ul. Św. Brata Alberta 3 A,
36-100 Kolbuszowa;
tel. 530 380 330;
Godziny przyjęć: wtorek -8.00-13.00, czwartek – 14.00-19.00,

2) Okręgowy Ośrodek Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w Tarnobrzegu
Aleja Niepodległości 9,
39-400 Tarnobrzeg;
tel. 530-100-610, (koordynator) 530 100 330,
Godziny przyjęć: poniedziałek– 8.00-15.00, wtorek – 8.00-15.00, środa – 13.00-20.00, czwartek– 8.00- 15.00, piątek – 8.00-15.00, sobota – 8.00-13.00,

3) Lokalny Punkt Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w Mielcu
ul. M. Reja 1, 39-300 Mielec;
tel. 530 380 330
Godziny przyjęć: wtorek – 14.00-19.00, czwartek 8.00-13.00,

4) Lokalny Punkt Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w Nisku
ul. Mickiewicza 4, 37-400 Nisko;
tel. 530 100 710
Godziny przyjęć: poniedziałek – 14.00-19.00, środa – 8.00 -13.00,

5) Lokalny Punkt Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w Stalowej Woli
ul. Ofiar Katynia 8a, 37-450 Stalowa Wola
tel. 530 100 710
Godziny przyjęć: poniedziałek – 8.00-13.00, środa – 14.00-19.00,

Osoby pokrzywdzone przestępstwem oraz ich najbliżsi, a także świadkowie przestępstw mogą w Ośrodku lub w Lokalnych Punktach skorzystać z nieodpłatnie z różnego rodzaju form pomocy.

Beneficjenci mogą skorzystać z pomocy w formie:

- całodobowy dyżur telefoniczny;
- pomoc osoby pierwszego kontaktu w Okręgowym Ośrodku Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem oraz w Lokalnych Punktach;
- pomoc tłumacza w porozumiewaniu się z przedstawicielami organów administracji publicznej, organów ścigania oraz w tłumaczeniu dokumentacji;
- pomoc prawna, w tym alternatywne metody rozwiązywania konfliktów;
- pomoc psychologiczna
- pomoc psychoterapeutyczna i psychiatryczna
- pomoc materialna, w tym:
• organizowanie i finansowanie kursów podnoszących kwalifikacje zawodowe,
• organizowanie turnusów kolonijnych dla dzieci i młodzieży,
• pokrywanie kosztów żywności lub bonów żywnościowych,
• pokrywanie kosztów zakupów środków czystości i higieny osobistej,
• pokrywanie kosztów zakupu bielizny, odzieży, obuwia,
• pokrywanie kosztów czasowego zakwaterowania lub schronienia.

 

 

Telefon 116 działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, można także zarejestrować na stronie https://116111.pl/ oraz napisać widomość e-mail.


Zasady ABCD funkcjonowania Telefonu 116 111:

Anonimowo – dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.

Bezpłatnie – połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.

Chętnie – konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.

Dyskretnie – wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.

 

Kim są Konsultanci Telefonu 116 111?

Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi. Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych. Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.

 

Na jaki temat można porozmawiać lub napisać?

- skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot,
- możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole,
- czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal – podziel się tym, co właśnie przeżywasz,
- dojrzewasz i masz związane z tym pytania,
- doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji,
- jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.

Konsultanci 116 11 czekają na Twój telefon!

Nie będą Cię oceniać ani pouczać. Wysłuchają Twojego problemu i razem z Tobą zastanowią się nad najlepszym jego rozwiązaniem.